Multi isi doresc sa afle care este cheia succesului in branding.
Al Ries si Laura Ries propun 22 de legi imuabile pentru succesul brandurilor dumneavoastra.
Si daca brandurile nu sunt imuabile, aceste legi, spun autorii, sunt.
Scrisa in spiritul lucrarilor autorilor, cartea de fata arata tuturor cum sa transformi un produs sau un serviciu intr-un brand de clasa mondiala.
Studiind diverse marci si evolutia acestora de-a lungul timpului autorii au sintetizat concluziile intr-o lucrare din care extrem de multi specialisti si nu numai au de invatat.
Scrisa in stilul american – cu foarte multe exemple oferite pentru a ilustra fiecare idee – cartea, asa cum apreciaza Philip Kotler, „demonstreaza ca oamenii de marketing trebuie sa stie sa construiasca un brand si sa-l mentina in viata”. Intr-adevar cartea aminteste de marci care au disparut – si de elementele care au dus la aceasta situatie – si care, fireste, este de dorit sa nu fie puse in practica de cel ce citeste lucrarea celor doi.
„Daca intreaga companie este un departament de marketing, atunci intreaga companie este un departament de branding” afirma autorii (p. 8), care lanseaza si o idee: „Desi pare acum ilogic, am putea sa vizualizam cumva un moment in care conceptul de marketing insusi va deveni depasit si va fi inlocuit de acela de «branding»” (p. 9).
Lucrarea aminteste si unele exemple si reia cateva idei pe care le accentueaza din Cele 22 de legi imuabile ale marketingului, supunand atentiei cititorului, in acelasi timp, ideea de focus, de diferentiere. Pentru a putea avea succes – in conditiile in care se poate afirma ca existenta unui brand faciliteaza procesul vanzarii – am putea spune intr-un fel pre-vinde – brandurile trebuie sa se diferentieze in mintea consumatorilor.
Brandingul este asadar abordat intr-o maniera complexa, cu exemple clare pentru fiecare lege in parte si cu argumente care sustin ideile intr-o carte care nu se adreseaza unui singur departament – ci in cadrul unei lucrari care ii este de folos deopotriva strategului, omului de PR, specialistului in marketing, tanarului care doreste sa aiba succes in aceste domenii, publicitarului s.a.m.d.
Al Ries este unul dintre cei mai mari strategi de marketing din lume, creator al conceptului de pozitionare (impreuna cu Jack Trout) si al celui de branding, prin Cele 22 de legi imuabile ale brandingului.
Dupa terminarea facultatii, lucreaza in departamentul de advertising al General Electric. Apoi isi infiinteaza propria agentie de publicitate in New York: Ries Cappiello Colwell. Mai tarziu, agentia sa isi schimba profilul, devenind firma de strategie de marketing Ries & Trout. Din 1994 lucreaza cu fiica sa Laura Ries la firma de strategie Ries & Ries, oferind consultanta companiilor din grupul Fortune 500, scriind carti si tinand seminarii in intreaga lume.
In 1999, revista PR Week l-a nominalizat ca fiind unul din cei 100, cei mai influenti oameni de PR ai secolului 20. Cartile sale genereaza un enorm interes in comunitatea oamenilor de marketing din intreaga lume. Al Ries are o rubrica lunara pe Ad.Age.com si este unul din cei mai bine cotati experti in strategie de marketing.