Auxiliarul de „Dezvoltare personala” isi propune sa vina in sprijinul cadrelor didactice care nu au pregatire de specialitate (psihologie), punandu-le la dispozitie o multime de exercitii (unele bazate pe suport grafic/intuitiv) si jocuri sau activitati pe grupe (descrise detaliat).
Scopul urmarit este ca invatatorul sau invatatoarea sa-i cunoasca cat mai bine pe copiii din propria clasa.
S-a pus un accent deosebit pe exprimarea emotiilor, oricare ar fi acestea, dandu-se astfel sansa fiecarui copil sa se descopere, sa se accepte si sa afle ce-i place cu adevarat sa faca. Sub indrumarea cadrului didactic se vor stimula emotiile pozitive, cele care il ajuta pe scolar sa-si dezvolte abilitatile empatice si de comunicare.
Sunt propuse jocuri si activitati atat individuale, cat si in echipa, elevii fiind incurajati sa lucreze impreuna, sa asculte, sa dea raspunsuri, sa analizeze si sa duca la bun sfarsit o sarcina de lucru, intr-un interval de timp dat.
S-a pus un accent deosebit pe exprimarea emotiilor, oricare ar fi acestea, dandu-se astfel sansa fiecarui copil sa se descopere, sa se accepte si sa afle ce-i place cu adevarat sa faca. Sub indrumarea cadrului didactic se vor stimula emotiile pozitive, cele care il ajuta pe scolar sa-si dezvolte abilitatile empatice si de comunicare.
Sunt propuse jocuri si activitati atat individuale, cat si in echipa, elevii fiind incurajati sa lucreze impreuna, sa asculte, sa dea raspunsuri, sa analizeze si sa duca la bun sfarsit o sarcina de lucru, intr-un interval de timp dat.
CUPRINS
• EVALUARE INITIALA
I. AUTOCUNOASTERE SI STIL DE VIATA SANATOS
A. Autocunoastere si atitudine pozitiva fata de sine si fata de ceilalti
• CINE SUNT EU?
• CARACTERISTICILE PERSONALE (Imi place sa vorbesc despre mine)
• CUM MA VAD CEILALTI? (Ascult cand vorbesc ceilalti despre mine)
• PUNCTE TARI SI LIMITE OBSERVABILE (Ce pot si ce nu pot)
B. Igiena personala
• SUNT SANATOS PENTRU CA AM GRIJA DE MINE
• REGULI DE IGIENA PERSONALA
• EVALUARE – MA CUNOSC MAI BINE!
A. Autocunoastere si atitudine pozitiva fata de sine si fata de ceilalti
• CINE SUNT EU?
• CARACTERISTICILE PERSONALE (Imi place sa vorbesc despre mine)
• CUM MA VAD CEILALTI? (Ascult cand vorbesc ceilalti despre mine)
• PUNCTE TARI SI LIMITE OBSERVABILE (Ce pot si ce nu pot)
B. Igiena personala
• SUNT SANATOS PENTRU CA AM GRIJA DE MINE
• REGULI DE IGIENA PERSONALA
• EVALUARE – MA CUNOSC MAI BINE!
II. DEZVOLTARE EMOTIONALA SI SOCIALA
A. Trairea si manifestarea emotionala, starea de bine
• CAND APAR EMOTIILE?
• EMOTIILE MELE2
• POT SA VORBESC DESPRE EMOTIILE MELE
• MOMENTE EMOTIONANTE (Sarbatorile de iarna)
B. Comunicarea scolara eficienta
• CUM COMUNIC CU CEI DIN JURUL MEU?
• COMUNIC SI CAND NU VORBESC
• EVALUARE – MA MANIFEST SI COMUNIC IN FELUL MEU
C. Interactiuni simple cu fiinte si obiecte familiare
• HAI LA JOACA! (Interactiunea cu fiintele)
• UNIVERSUL MEU (Obiecte familiare)
• PRIETENII (Am un prieten / Sunt un prieten bun)
• FAMILIA MEA
• RECAPITULARE – INTERACTIONEZ, COMUNIC SI MA MANIFEST
A. Trairea si manifestarea emotionala, starea de bine
• CAND APAR EMOTIILE?
• EMOTIILE MELE2
• POT SA VORBESC DESPRE EMOTIILE MELE
• MOMENTE EMOTIONANTE (Sarbatorile de iarna)
B. Comunicarea scolara eficienta
• CUM COMUNIC CU CEI DIN JURUL MEU?
• COMUNIC SI CAND NU VORBESC
• EVALUARE – MA MANIFEST SI COMUNIC IN FELUL MEU
C. Interactiuni simple cu fiinte si obiecte familiare
• HAI LA JOACA! (Interactiunea cu fiintele)
• UNIVERSUL MEU (Obiecte familiare)
• PRIETENII (Am un prieten / Sunt un prieten bun)
• FAMILIA MEA
• RECAPITULARE – INTERACTIONEZ, COMUNIC SI MA MANIFEST
III. ASPECTE SPECFICE ALE ORGANIZARII INVATARII SI PREGATIRII PENTRU VIATA LA SCOLARUL MIC
A. Rutine si sarcini de lucru
• CUM FAC SI CE FAC DE OBICEI?
• DREPTURILE SI SARCINILE MELE
• DIALOG INTRE EGALI
• EVALUARE – SA NE AMINTIM!
B. Abilitati si atitudini de invatare
• CUM SI DE CE INVAT? (am nevoie sa invat?)
• AJUTAT, DEVIN MAI EFICIENT
C. Explorarea meseriilor
• VISUL MEU DE VIITOR
• 1 IUNIE – BUCURIA COPIILOR
• RECAPITULARE (La ce ma ajuta orele de „Dezvoltare personala”?/ Stau de vorba cu mine)
A. Rutine si sarcini de lucru
• CUM FAC SI CE FAC DE OBICEI?
• DREPTURILE SI SARCINILE MELE
• DIALOG INTRE EGALI
• EVALUARE – SA NE AMINTIM!
B. Abilitati si atitudini de invatare
• CUM SI DE CE INVAT? (am nevoie sa invat?)
• AJUTAT, DEVIN MAI EFICIENT
C. Explorarea meseriilor
• VISUL MEU DE VIITOR
• 1 IUNIE – BUCURIA COPIILOR
• RECAPITULARE (La ce ma ajuta orele de „Dezvoltare personala”?/ Stau de vorba cu mine)
• EVALUARE FINALA (Am aflat multe despre mine la orele de „Dezvoltare personala”)
• SUGESTII DE CANTECE