Manualul Intuitext Informatică și TIC pentru clasa a V-a vă pune la dispoziție o varietate de resurse educaționale:
- simulări;
- joc cu interactivitate Drag & drop;
- joc cu interactivitate Selecție;
- ordonare de elemente;
- completarea spațiilor libere;
- exerciții interactive.
Lucrarea poate fi regăsită atât în variantă tipărită, cât și în variantă digitală, concepute în așa fel încât să respecte programa școlară actuală și conținutul științific.
- Manualul tipărit este împărțit în 96 de pagini și 6 unități de învățare, prezentate sub forma unor lecții de predare, recapitulare, evaluare.
- Varianta digitală pune accent pe elementele virtuale (animate, interactive) și îl ajută pe elev să aibă o experiență de învățare complexă, potrivită vârstei.
Manualul digital include 50 de imagini, 30 de animații și filme și 16 jocuri, simulări, experimente, exerciții, rezolvări de probleme.
Imaginile pot fi folosite drept suport în predare sau în activități efectuate în clasă, contribuind în felul acesta la înțelegerea conținutului prezentat. Filmele și animațiile sunt destinate procesului de predare-învăţare desfăşurat la clasă şi acasă și abordează aspecte dificil de înțeles pentru elevi.
Jocurile, simulările, experimentele îl ajută pe elev să aplice cunoștințele în contexte diferite, stimulând învățarea prin joc.
Lecțiile sunt construite pe baza unor exemple practice, relevante pentru experiența de viață a elevului.
Fiecare lecție este împărțită în momente de învățare și mini-secțiuni suplimentare:
- Amintește-ți – face referire la concepte/noțiuni studiate în anii anteriori punându-le într-un context ludic/interdisciplinar/din viața cotidiană a copilului.
- Din experiența ta – face referire la concepte/noțiuni practice, din viața elevului, la care se face apel pentru a adăuga noi informații în legătură cu cele pe care elevul le întâlnește în viața de zi cu zi.
- Descoperă – o serie de exerciții/situații problematice, din care elevul sa desprindă/găsească informația nouă, printr-un efort personal.
- Observă – solicită elevului să desprindă informația nouă și să tragă concluzii prin simpla observare a datelor oferite, răspunsul fiind evident.
- Observă și descoperă – pot apărea împreună dacă situația concretă o permite.
- Important – prezintă informația nouă (idei, definiții etc.) concis, cât se poate de vizual și cu exemple, astfel încât să fie ușor înțeles și reținut de către elev.
- Exersează – solicită elevului să aplice ceea ce a învățat.
- Citește, caută, informează-te! – solicită elevului să caute mai multe informații referitoare la o noțiune mai complexă.
Mini-secțiunile suplimentare sunt:
- Știați că…? – oferă informații suplimentare (istorice, geografice etc.) despre tema aferentă, menite a îmbogăți cultura generală a elevului; informațiile sunt reale, dar pot fi prezentate amuzant;
- Joc – aduce un plus de exersare a cunoștințelor în mod ludic;
- Portofoliu – apare ca formă alternativă de evaluare. Este însoțit întotdeauna de indicații pentru autoevaluare;
- Proiect – este prezent ca activitate complexă la anumite unități de învățare. Este însoțit întotdeauna de indicații pentru autoevaluare sau interevaluare;
- Pentru a reuși… - corelat cu proiectul;
- Auotevaluare;
- Investigație;
- Fișă de observare denumită în manual Observ!