Cuvântul chaotics nu apare (deocamdată) în niciun dicţionar al limbii engleze, dar e un concept care va circula în aproximativ 30 de ţări din lumea întreagă. S-ar putea traduce ca haoticism – un nou şi necesar instrument de management şi marketing ce defineşte cadrul strategic necesar supravieţuirii unei crize economice. Autorii acestei cărţi ne asigură însă că aceste vremuri tulburi nu reprezintă o abatere de la normal, ci noul chip al normalităţii. Sistemul Chaotics™ are ca scop minimizarea vulnerabilităţii şi fructificarea oportunităţilor pentru realizarea unui salt gigantic în faţa competitorilor, din care cei mai mulţi continuă să se agaţe de aceleaşi tactici panicarde: reduceri generale la toate categoriile de personal, reduceri enorme de preţ şi diminuarea nemiloasă a investiţiilor în marketing, în promovarea mărcilor şi în dezvoltarea de produse noi.
Sistemul descris aici vă ajută să vă regândiţi în totalitate modul de-a face management şi marketing în timpul unei recesiuni, ca şi în timpul altor stări de turbulenţă:
* Cum să dezvoltaţi sisteme de avertizare timpurie
* Cum să construiţi scenarii detaliate şi strategii de răspuns
* Cum să reduceţi costurile şi să îmbunătăţiţi eficienţa în departamentele-cheie
* Cum să vă păstraţi cota de piaţă
Oportună, practică şi convingătoare, Chaotics™ este un ghid indispensabil pentru liderii şi managerii care se străduiesc să supravieţuiască furtunilor economice din ziua de azi şi să prospere prin inevitabila turbulenţă a zilei de mâine.
Practica managementului are la fel de multă nevoie să-şi recalibreze instrumentele de lucru ca şi economia şi sistemul nostru financiar în general. Chaotics este un start extraordinar în procesul de recalibrare – mai ales prin accentul pus pe clădirea rezilienţei în organizaţii. Phil Kotler ne poate da forţa de a ne ridica de la pământ atunci când avem cea mai mare nevoie!
Tom Peters, coautor In Search of Excellence
Companiile au nevoie de un sistem Chaotics™ pentru a face faţă incertitudinii. Noi vom descrie un asemenea sistem şi-l vom ilustra cu exemplul firmelor care au căzut victime haosului rezultat din turbulenţă, dar şi al acelor firme care au exploatat haosul în propriul avantaj. Noi sperăm că sistemul Chaotics vă va ajuta să vă conduceţi compania în aşa fel încât să evolueze, să fie performantă şi să prospere în noua eră în care tocmai am pătruns: era turbulenţelor.
Philip Kotler şi John A. Caslione
O carte fără precedent pentru vremuri fără precedent. Ar trebui să fie lectură obligatorie pentru toţi managerii din lumea haotică de azi.
Marshall Goldsmith, autor What Got You Here Won`t Get You There şi Succession: Are You Ready?
Momentul pe care şi l-au ales Kotler şi Caslione este pur şi simplu perfect. Chaotics™ pune în lumină, cu o limpezime uluitoare, idei esenţiale despre noua normalitate a turbulenţei şi incertitudinii – pe care majoritatea firmelor nu sunt bine echipate să le înfrunte. Chaotics™ este un excelent manual de strategie pentru manageri şi pentru organizaţiile lor, ajutându-i să gestioneze şi să depăşească toate crizele, acum şi pe viitor, în era turbulenţelor.
Ferdinando „Nani“ Falco Beccalli, preşedinte şi director general, GE International