Products
Products
    • Total RON Comandă
      x
      Your cart is empty.
      Comandă
      Copiii abandonati ai Romaniei. Privatiune, dezvoltare cerebrala

      Copiii abandonati ai Romaniei. Privatiune, dezvoltare cerebrala

      0.0 / 10 ( 0 votes)
      Language:
      Romana
      Publishing Date:
      2014
      Publisher:
      Cover Type:
      Paperback
      Page Count:
      448
      ISBN:
      9786067191813
      Dimensions: l: 15cm | H: 21cm
      Unavailable
      Unavailable
      Price applicable only to online purchases!
      Free Gift Wrapping!
      Free shipping over 150 RON
      You can return it in 14 days
      You got questions? Contact Us!
      Publisher's Synopsis

      Căderea regimului ceauşist în 1989 a lăsat în întreaga Românie aproximativ 170 000 de copii în 700 de orfelinate supraaglomerate, pauperizate şi cu personal insuficient. Acesta este contextul în care o echipă americană de specialişti în sănătate mentală a demarat cel mai complex studiu modern despre efectele instituţionalizării asupra stării de bine a copiilor. Copiii abandonaţi ai României, o descriere fidelă a acestei cercetări, ilustrează şi eforturi de recuperare preţul devastator plătit de copiii lipsiţi de îngrijire empatică, de interacţiune socială, de stimulare şi de siguranţă. Demarat în 2000, Proiectul de Intervenţie Timpurie „Bucureşti" a reprezentat o analiză riguros controlată a plasamentului familial ca alternativă a instituţionalizării. În studiul lor desfăşurat pe parcursul a 12 ani, cercetătorii americani au inclus 136 de copii orfani cu vârsta de cel mult trei ani şi i-au distribuit aleatoriu pe jumătate dintre ei în familii sociale, cealaltă jumătate rămânând în instituţiile de ocrotire. Pe lângă faptul că s-au dovedit a avea un IQ mult redus, copiii instituţionalizaţi au prezentat o gamă variată de tulburări sociale şi emoţionale, precum şi modificări în dezvoltarea cerebrală. În schimb, în ceea ce-i priveşte pe copiii ajunşi în familii sociale, cu cât aceştia au fost plasaţi mai devreme, cu atât mai bine s-au recuperat. Cartea de faţă reprezintă atât o contribuţie ştiinţifică remarcabilă în domeniul psihologiei şi neuroştiinţei dezvoltării, cât şi un îndemn energic la adresa autorităţilor autohtone (şi de pretutindeni) în a îmbunătăţi soarta copiilor instituţionalizaţi.

      Charles A. Nelson este profesor de pediatrie şi neuroştiinţe la Harvard Medical School. Nathan A. Fox este directorul Laboratorului de Dezvoltare a Copilului de la Universitatea din Maryland.
      Charles H. Zeanah este profesor de psihiatrie a copilului şi adolescentului la Universitatea Tulane.

      Reviews and comments

      Nota

      de |

      There are no reviews yet for this product.
      Add a review
      You need to authenticate in order to add a review.