Lucrarea de faţă – care îşi propune să fie un instrument de lucru util şi accesibil – are o structură unitară, fiind compusă dintr-o succintă, dar relevantă parte teoretică şi dintr-o serie de exerciţii complexe, diversificate, al căror scop este acela de a actualiza cunoştinţele şi de a-i familiariza pe elevi cu noţiunile noi. Partea teoretică le permite copiilor să sistematizeze mai uşor informaţiile legate de morfologie şi sintaxă, în timp ce latura aplicativă contribuie la consolidarea noţiunilor.
Formularea itemilor este în conformitate cu programa şcolară şi urmăreşte verificarea elementelor noi prin mijloace diverse: exerciţii de analiză, itemi cu răspuns scurt, itemi-pereche sau compuneri gramaticale.
Elevii pot lucra împreună cu profesorii, în clasă, pentru consolidarea cunoştinţelor, dar şi individual, pentru o autoevaluare corectă, lucrarea oferindu-le posibilitatea de a exersa şi de a aprofunda noile cunoştinţe într-un mod activ, plăcut şi diversificat.
În plus, prin rezolvarea acestor teste, elevii descoperă cum este punctat fiecare răspuns în parte, fapt care dezvăluie nivelul de pregătire al fiecăruia