În volumul de față este abordată problematica specifică a comunicării la elevii cu handicap mintal grav și sever. Abordarea incluzivă a educării persoanelor cu handicap presupune adaptarea eficientă a participării tuturor elevilor la activităţile şcolare şi extraşcolare, impunând cercetătorilor sarcina de a găsi noi soluţii, alternative la eliminarea barierelor în incluziune, identificarea facilitatorilor şi oferirea de tehnici concrete de implicare activă şi funcţională a elevilor în propriul proces de învăţare. Facilitatorul studiat este comunicarea alternativă şi augmentativă. Copiii cu handicap grav şi sever sunt segmentul cel mai vulnerabil din cauza dificultăţilor de comunicare şi lipsei unui sistem de comunicare care să le permită să se facă înţeleși şi să înţeleagă lumea din jur. Comunicarea nonverbală ar putea fi pilonul pe care să se sprijine construirea unui sistem valid şi adecvat de comunicare. Comunicarea nonverbală reprezintă mijlocul cel mai accesibil de a asigura înţelegerea nevoilor copilului, satisfacerea cerinţelor legate de autonomia personală. Cartea propune o serie de strategii practice de realizarea a acestui obiectiv prioritar în domeniul intervenției educaționale la elevii cu dizabilități severe – cel de a stimula și sprijini dezvoltarea comunicării
,În volumul de față este abordată problematica specifică a comunicării la elevii cu handicap mintal grav și sever. Abordarea incluzivă a educării persoanelor cu handicap presupune adaptarea eficientă a participării tuturor elevilor la activităţile şcolare şi extraşcolare, impunând cercetătorilor sarcina de a găsi noi soluţii, alternative la eliminarea barierelor în incluziune, identificarea facilitatorilor şi oferirea de tehnici concrete de implicare activă şi funcţională a elevilor în propriul proces de învăţare. Facilitatorul studiat este comunicarea alternativă şi augmentativă. Copiii cu handicap grav şi sever sunt segmentul cel mai vulnerabil din cauza dificultăţilor de comunicare şi lipsei unui sistem de comunicare care să le permită să se facă înţeleși şi să înţeleagă lumea din jur. Comunicarea nonverbală ar putea fi pilonul pe care să se sprijine construirea unui sistem valid şi adecvat de comunicare. Comunicarea nonverbală reprezintă mijlocul cel mai accesibil de a asigura înţelegerea nevoilor copilului, satisfacerea cerinţelor legate de autonomia personală. Cartea propune o serie de strategii practice de realizarea a acestui obiectiv prioritar în domeniul intervenției educaționale la elevii cu dizabilități severe – cel de a stimula și sprijini dezvoltarea comunicării .
