- Ținută științifică impecabilă combinată cu accesibilitate și atractivitate pentru elevi. Echipa și-a propus să depășească mitul conform căruia gândirea algoritmică nu este abordabilă la această vârstă și mai ales la elevii obișnuiți;
- Abordare foarte deschisă a conținutului. Am avut în vedere diversitatea dispozitivelor, a mediilor de lucru, a sistemelor de operare, a programelor utile pentru grafică, astfel încât să dăm elevului ocazia să aleagă ceea ce îi este mai practic, mai la îndemână. Această caracteristică va avantaja orice cadru didactic, ajutându-l în efortul de a fi un profesor creativ, inovativ și vizionar;
- Caracter practic și interactiv. Elevii învață lucrând sau jucându-se. Au suficiente exerciții și probleme, cu și fără calculator, care să îi facă să capete deprinderi utile, conform programei școlare actuale.
Împreună avem ocazia de a începe un nou capitol în istoria predării informaticii și tehnologiei informației în învățământul gimnazial. Este primul manual de Informatică și TIC pentru gimnaziu și, de aceea, ne-am propus să îl adaptăm celor mai noi tendințe în abordarea dispozitivelor programabile ca instrumente indispensabile vieții copiilor, tinerilor care vor păși astfel mai puternici în viață.
Ce spune Daniel Popa, autorul manualului INTUITEXT: Încercați să puneți în fața elevilor din clasa voastră mai multe manuale de Informatică pentru clasa a V-a și veți descoperi că vor alege manualul Intuitext, pentru că noi am testat grafica cea mai atractivă și o structură clară, ușor de citit și de învățat a conținutului. Eu am testat pe grupe de elevi timp de câteva luni, variante de lucru, alegând versiunea cu cel mai bun impact. Astfel, cred că aveți toate motivele să începeți actul istoric de predare a Informaticii și TIC la gimnaziu cu acest manual, care vă va ajuta să fiți un profesor bun!
Manualul de Informatică și TIC pentru clasa a V-a este conform cu Programa școlară pentru disciplina Informatică și TIC, anexă la OMEN nr. 3393 din 28.02.2017.
Optimizarea procesului de predare-învățare-evaluare: în cele 6 unități principale de învățare, elevii beneficiază de familiarizare cu noțiuni noi, de exersare, consolidare a deprinderilor și abilităților, de sistematizare a achizițiilor dobândite, de evaluare și autoevaluare a propriilor capacități precum și de ameliorare sau dezvoltare a nivelului atins de fiecare în dobândirea unei competențe specifice.
Lecțiile au ca punct de pornire experiența elevului, abordând problemele din viața reală. Astfel, elevul descoperă empiric noțiunile pe care, ulterior, le va vedea în forma lor științifică.
Exercițiile construite pentru a fi efectuate în echipe facilitează comunicarea între elevi și transformă clasa într-un laborator de idei.
Noțiunile dificile beneficiază de probleme rezolvate pentru a facilita înțelegerea noțiunilor.
Varianta digitală interactivă este utilizabilă și atractivă, ușor de înțeles și oferă siguranță în exploatare. Aceasta urmează îndeaproape versiunea tipărită a manualului, prin respectarea conţinutului știinţific, a ordinii temelor și stilului grafic, dar oferă și elemente specifice lucrului online, utile elevilor și profesorului.
Manualul conține foarte multe elemente de interdisciplinaritate și de legătură cu viața reală astfel încât înțelegerea și abstractizarea noțiunilor să fie accesibilă elevilor, mai ales în unitățile ce vizează algoritmii și structurile liniare și ramificate.
Manualul de informatică și TIC pune la dispoziție numeroase și variate contexte de învățare și aplicare care au în vedere individualizarea și exersarea, ținând cont de caracteristicile elevilor de clasa a V-a, asigurând fiecărui elev instruirea în propriul ritm, oferindu-i posibilități de reluare și continuare a studiului în cadrul unor activități extrașcolare sau sugerându-i un program de activitate compensatoriu, în timpul liber.