Manualul de Chimie pentru clasa a VII-a a obținut cel mai mare punctaj tehnic, fiind situat pe primul loc din punct de vedere al calității. Este conceput în conformitate cu programa școlară și este structurat în cinci unități de învățare.
Autorii manualului reuşesc să îmbine în mod creativ conţinuturile programei de chimie pentru clasa a VII-a. Prin activităţile diversificate propuse, prin scenariile de învăţare, prin structurarea capitolelor, a lecţiilor, prin transpunerea lor în sarcini de lucru sau prin construcţia lecţiei, prin selectarea resurselor şi realizarea evaluării, manualul reprezintă un instrument de studiu deosebit atât pentru cadre didactice, cât și pentru elevi.
Unul dintre punctele forte ale manualului este acela că promovează principiile învățării active provocând elevii să caute şi să exploreze, facilitând astfel învățarea prin descoperire și stimulând permanent gândirea critică.
Manualul oferă resurse adecvate, diverse, bine organizate pentru dezvoltarea competențelor, prin activități de învățare antrenante şi flexibile, bazate pe strategii activ-participative care să poată asigura înțelegerea, fixarea, transferul și sistematizarea cunoștințelor de către elevi, având în vedere competențele specifice din programa școlară.
Textele și suporturile vizuale conțin informații științifice selectate în funcţie de relevanța lor pentru atingerea competențelor specifice. Etapele de lucru (Ai învățat și îți reamintești! Ai învățat și aplici!, Ai observat și aplici!, Concluzii, Știai că…) orientează învățarea, oferind repere pentru sistematizare. Sistematizarea informațiilor se realizează în rubrica Concluzii!
Sarcinile de lucru sunt însoțite de imagini sugestive, care au rolul de a facilita învățarea și de a-i implica activ pe elevi în propria formare, prin captarea și orientarea atenției.
Conținuturile sunt abordate prin prisma interdisciplinarității, oferind astfel o imagine de ansamblu unor aspecte care, de obicei, sunt studiate separat în cadrul disciplinelor geografie, biologie și fizică.
Integrarea diferitelor probe de evaluare, atât formativă, cât și sumativă, la sfârșitul unităților de învățare, contribuie la asigurarea feedback-ului în procesul de învățare.

