Lucrarea de fata se adreseaza elevilor de clasa a VI-a care vor sustine proba „Matematica si Stiinte” din cadrul Evaluarii Nationale la sfarsitul anului scolar. Aceasta evaluare este o noutate pentru invatamantul romanesc. Ea nu reprezinta un examen sau un concurs, ci are un caracter formativ, de diagnoza si prognoza, cadrul didactic urmarind de fapt optimizarea, reglarea si ameliorarea procesului de predare-invatare.
Rezultatele obtinute la aceasta evaluare ofera posibilitatea profesorului de a elabora planul individualizat de invatare si pentru preorientarea scolara a elevilor catre un anumit tip de liceu.
Constienti de faptul ca, pentru multi dintre elevi, acest mod nou de evaluare transdisciplinara reprezinta o piatra de incercare, insa un mare plus in invatamantul romanesc, autorii si Editura Paralela 45 ureaza mult succes elevilor de clasa a sasea, ii indeamna sa parcurga cu incredere paginile acestei culegeri si ii asigura ca la final vor exclama victorios: „Am reusit!”.