Priviti in jur si indreptati-va atentia asupra felului cum oameni mai mult sau mai putin obisnuiti comunica in situatii din cele mai obisnuite: in mijloacele de transport in comun, la serviciu, la sedintele asociatiilor de locatari, in emisiuni de radio sau televiziune, in anunturi de mica publicitate sau in Parlamentul Romaniei.
Veti observa repede 3 lucruri: comunicarea este de cele mai multe ori fie primitiva (insulte, amentintari, tipete), fie agramata , fie ineficienta. Ne lipseste obisnuinta comunicarii civilizate si eficiente.
Din fericire insa, obisnuintele se formeaza si se cultiva. De aceea, alaturi de alte straduinte institutionale, aceasta lucrare isi propune sa contribuie la educarea vorbitorilor limbii romane in spiritul comunicarii civilizate si eficiente, de care e multa nevoie, mai ales in spatiul public.
Continutul accentuat didactic al acestei carti nu trebuie sa insele: desi prin el sunt vizati mai ales publicul tanar si cei chemati sa il educe, acei care vor avea curiozitatea sa citeasca lucrarea vor constata ca ea este in primul rand un indreptar de comportare cuviincioasa, atunci cand deschidem gura ca sa vorbim.