Manualul respectă noua programă școlară și grație experiențelor de învățare pe care le pune la dispoziție, elevul își va dezvolta structuri cognitive și competențe care îi vor permite adaptarea la cerințele vieții sociale, va deveni mai flexibil în gândire, mai creator și mai independent în soluționarea problemelor diverse care au legătură cu viața de zi cu zi.
Prin activitățile sugerate, manualul are, pe lângă funcția sa firească, informativă și formativă, un plus de valoare ce rezidă din contextualizarea învățării. Sarcinile de învăţare propuse vizează centrarea curriculumului pe probleme ale vieţii reale, rezolvare de probleme, identificarea de soluţii. Prin conţinutul său, manualul asigură dezvoltarea și valorificarea obiectivelor din punct de vedere intra- , inter- și transdisciplinar al experienţei de viaţă a elevilor.
Prin maniera în care este structurat, manualul contribuie la optimizarea procesului de predare-învățare-evaluare, cele 6 unități principale de învățare din fiecare volum oferind elevilor contexte de familiarizare cu noțiuni noi, de exersare, consolidare a deprinderilor și abilităților, de sistematizare a achizițiilor dobândite, de evaluare și autoevaluare a propriilor capacități precum și de ameliorare sau dezvoltare a nivelului atins de fiecare în dobândirea unei competențe specifice.
Manualul cuprinde conţinuturi abordate din perspectiva învăţării diferenţiate. Pentru fiecare competență, conţinuturile sunt prezentate de la simplu la complex, cerinţele propuse au grade diferite de dificultate, pentru a crea şi asigura efectiv şanse egale de reuşită pentru toţi copiii.
Varianta printată este atractivă, are un design modern și aerisit, adaptat vârstei elevilor, un tipar de bună calitate și vine la pachet cu varianta digitală a manualului, disponibilă pe CD-ul aferent fiecărui semestru. Manualul digital este creat având la bază manualul tipărit, păstrând structura și elementele acestuia, dar contribuind la crearea unei învățări complexe. Manualul digital este ușor de folosit și respectă ultimele convenții în materie de ergonomie.
În manualul digital predarea conceptelor şi noţiunilor noi se face prin intermediul unor animaţii, cu un pronunţat caracter dinamic și cu un grad ridicat de atractivitate, în cadrul cărora se respectă paşii metodici ai disciplinei. Noțiunile și conceptele noi de matematică sunt explicate, introduse treptat și prezentate vizual și interactiv. Abordările vizuale au rol explicit de susţinere a învăţării, prin colorări de elemente importante, sublinieri, marcări distincte, evidenţieri de obiecte.
Jocurile din manual au rolul de a-i da elevului posibilitatea să exerseze noțiunile învățate. Elementele cu care elevul interacționează în joc sunt familiare acestuia, iar tipurile de interactivitate prezente în jocuri sunt variate și familiare elevilor.
Manualul de Matematică, clasa a III-a oferă numeroase și variate contexte de învățare și exersare care au în vedere individualizarea, exersarea și crearea unei experienţe personale la care elevul este participant activ, putând să învețe, să exploreze, să se joace, să descopere și să evolueze.