O satiră spumoasă a lumii românești contemporane (politică, religie, servicii secrete, viață cotidiană) și a ușurinței cu care ne lăsăm manipulați.
Surprinsă între o religie abia descoperită și corupția care inundă fiecare feliuță de realitate, România lui George Moise ia forma unei mașinării uriașe de produs credințe. Fie că sunt autentice, fie fabricate la comandă, ele conturează un peisaj ca de sfârșit de lume, în care apariția lui Boran, zeitatea cu rădăcini incerte, dă peste cap malaxorul deja fragil în care suntem prinși cu toții.
Pe de-o parte distopic și pe de alta familiar, romanul ne ridică întrebări despre societatea spectacolului în care trăim.
Ce este adevărat și ce ne alienează, care sunt limitele coerciției și cât de departe ajunge manipularea sunt doar câteva dintre dilemele propuse de romanul caustic și neortodox al lui George Moise.
George Moise locuiește în Japonia din 2008. A debutat în 2011, la Curtea Veche Publishing, cu Iertați-mă că nu sunt japonez, jurnalul adaptării (sau al inadaptării) în Japonia, urmat de Kanashibari, povestiri japoneze pe jumătate visate. A mai publicat proză scurtă în volumul colectiv Scrisori din Cipangu (Trei, 2016) și în revistele iocan (Vellant, 2016, 2019), Familia (2023) și Matca Literară (2024).